Vormselcatechese

Plechtige communie

Inschrijvingen voor de vormselcatechese 2023-2024
en het vormsel 2024 zijn inmiddels afgesloten.

Vormselvieringen op onze parochie zullen in 2024 doorgaan
zaterdagnamiddag 11 mei : 14u groep Deurle en 16u groep Latem,
en zondagvoormiddag 12 mei : 9u groepen De Pinte en Zevergem.
Alle vormselvieringen gaan door in de kerk van De Pinte
Zie ook kalender van wat komt mei 2024).

Ook al heeft het vormselsacrament niets met verdienste of prestatie, met kennen of met kunnen te maken, toch richten we ‘catechese’ in naar aanleiding van mensen hun vraag naar dat vormselsacrament.
Geen opleiding, wel een inleiding.
In de zomer kunnen gezinnen zich via de website inschrijven voor die vormselcatechese. Met alle catechisten van de vier kerkplekken samen, zoeken we naar manieren die zinvol zijn en die ons samen met de parochiegemeenschap deugddoend op stap laten gaan.
Eén van de pijlers van de werking: we willen met de vormeling én zijn/haar gezin op weg gaan om op het spoor te komen waar sacramenten, en waar geloven, en waar een parochie mee te maken heeft. Dat ouders deel uitmaken van die weg is voor ons een evidentie;  geen detail. Allicht niemand raadt immers zijn kind een relatie aan met iemand (Iemand; God) zonder dat hij zelf iets met die relatie wil te maken hebben. Die zegen is voor klein en groot, en we vinden het niet erg wanneer ouders zelf sinds hun vormsel dat verhaal wat kwijtspeelden…  We trekken samen op weg.
Hoewel we graag ook de onthalende gemeenschap betrekken in de catechese, toch zijn sommige activiteiten enkel gericht op wie ingeschreven is.
Om een aantal kosten van de werking te dragen, vragen we 20 euro, over te schrijven op het rekeningnummer dat zal worden meegedeeld nadat je bent ingeschreven.
Iedereen die ingeschreven is krijgt via mail de uitnodigingen voor de activiteiten en vieringen.
Welkom.

Meer info of vragen? Laat gerust horen via het contactformulier.