Aswoensdag

Aswoensdag vierden we op 22 februari om 15u in de kerk van Latem, om 19u in de kerk van de Pinte. Hieronder enkele beelden en wat woorden die klonken:

©Marleen

”Blaas op de hoorn in Sion. Roep de mensen op tot vasten, roep ze bijeen! Laat het volk samenkomen, laat iedereen naar de tempel komen, jong en oud…” (uit de profeet Joel)

©Marleen

"Sinds palmzondag vorig jaar hebben we al zo dikwijls om vergeving gevraagd. We willen wel, maar stellen vast dat ons hart, net als de palmtakjes, droog en dor kan worden. Als teken hiervan straks as van de verbrande palmtakjes."

©Ann

"God, zegen dit vuur dat verteert wat doods is en gebroken, zegen dit vuur dat vernieuwt wat onvervuld was en onvoltooid."

©Marleen

"Een kruisje van as. Een eigenaardig teken. Eigen aan de aard van christenen. Een teken dat zijn grond van bestaan heeft…”

©Ann

"Teken van hoop en geloof, ommekeer en nieuw begin.”

©Marleen

Proficiat aan de vormelingen die temidden hun vakantie naar de kerk komen voor iets wat niet meteen een vrolijke boel lijkt, maar dan vaststellen dat er een gemeenschap is die het begin van de vasten ‘viért’ en met wie ge samen -stap voor stap- de tocht van duister naar licht, van aswoensdag naar pasen, moogt aanvatten.